Sunday, April 8, 2012

Kau bertuah. Tapi kenapa aku?

Assalamu'alaikum.

Aku taktahu nak cakap macam mana.
Aku tak faham. Yeke aku takfaham.
Atau mungkin mereka yang takfaham.
Entahlah aku penat lah macam ni.

Hey manusia. Apa tujuan kau hidup di muka bumi ni?
Hey manusia. Kenapa kau diciptakan bermulut jahat?
Hey manusia. Bila kau nak berhenti menyebarkan fitnah?
Ya mungkin bagi kau itu bukan fitnah. Itu realiti.
Tapi, kau siapa? Kau kenal aku ke? Kau yang besarkan aku ke?


Ya, mungkin kau ada hak nak judge aku.
Ya, mungkin juga kau anggap aku hanya bahan jenaka orang ramai.
Apa pun wahai manusia, kau dan aku takda beza.
Kau hamba DIA. Aku pun hamba DIA.
Kita bersujud ke arah kiblat yang sama.

Tapi kenapa kau sibuk cerita ceriti sana sini.
Ya mungkin aku ni tak sempurna macam kau.
Kau ada family yang faham kau. Yang manjakan kau.
Kau ada duit yang banyak. WALAUPUN itu hanya duit makayah kau.
Kau ada bilik sendiri, dipenuhi perabot IKEA yang mewah.
Kau ada rupa paras yang cantik, badan lentik menggoda.
Yeahh, kau ada semua tu. Kau memang bertuah. Itu rezeki kau.


Cuma aku tak faham dengan kau. Kau ada kehidupan yang sempurna.
Kau ada segalanya. Rumah selesa. Duit. Gajet kegilaan ramai.
Tapi kenapa kau jadikan aku sebagai saingan kau? HEHE.
Bukan niat aku nak berbangga. Cuma aku ni tiada apa.
Kenapa harus nama aku dipersoalkan dalam kebencian kau?
Kalaupun aku ada bunuh kucing kau ke.
Tumpahkan lauk tengahari kau ke.
Rosakkan patung Barbie kau ke.



Okay aku minta maaf. Kemonlah. Kita dah 18 Tahun.
Sungguh macam budakbudak nak mencarut.
Sungguh kelakar nak buka aib orang lain.
By the way, aku berterima kasih.
Walau apapun kau buat kat aku. Aku terharu.
Ye la at least aku sedar diri jugak la.
Tapi aku tetap aku yang dulu. Yang periang dan peramah.
Kau taksuka aku, okayy jom kita huggg.

Thanks a lot, kau memang manusia yang terbaik pernah aku jumpa.
Semoga Allah bukakan pintu hati kau untuk sedar kesilapan kau.(:

Assalamu'alaikum.





A big hug to you. (:

No comments:

Post a Comment