Thursday, May 30, 2013

3 Sebab Saya Cemburu.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Setiap orang ada sifat cemburunya masing-masing. Saya pun ada tahap cemburu saya sendiri.

Situasi 1 : Bila parent bandingkan dengan orang lain.
Siapalah suka dibandingkan. Tapi saya tahu niat parent saya untuk menaikkan semangat daya saing saya dengan orang lain. Terutama dalam pelajaran. Cemburu ah sebab dibandingkan dengan mereka yang genius otak geliga. A+ je semua. 4 Flat je tiap kali exam. Sedangkan saya ni biasa biasa je.

Situasi 2 : Bila kawan baik sendiri lebih utamakan kekasihnya.
Sikit sikit kekasih dia. Sikit sikit kekasih dia. Pergi hang out, bual pasal kekasih dia. Kekasih dia itu. Kekasih dia ini. Biasalah orang tengah angau bercinta. Saya faham. Tapi time kita nak enjoy jalan jalan release semuanya, tak perlu cerita pasal kekasih. Puja sana sini. Nak gosip sikit-sikit boleh la. Ni tak, nak cakap topik lain langsung takboleh. Saya cemburu juga kalau kes macam ni. Lebihkan kekasih dari bestfriend sendiri.

Situasi 3 : Bila buah hati mesra dengan perempuan lain.
Sentap hati mak nak. Hahaha, actually tak cemburu sangat pun kalau dia mesra dengan perempuan lain. Itu hak dia. Dia bebas berkawan dengan sesiapa je. Cemburu buta nanti hati sendiri hiba. Cemburu sikit sikit boleh kot.

Sekian, assalamualaikum.


No comments:

Post a Comment