Tuesday, May 28, 2013

Orang kata mimpi cuma mimpi.

Tapi saya kata tak semua mimpi tu cuma mainan.

Ohh sebelum terlupa, assalamualaikum dan selamat sejahtera semua.


Yeke mimpi cuma mimpi?
Atau ada maksud tersirat?
Orang kata "Hmm tidur tak basuh kaki la tu"
"lupa baca doa la tu"
Macam mana eh?

Orang tua tua kata,
Mimpi indah biasanya realiti tak indah.
Mimpi tak indah biasanya realiti indah.

Contoh mimpi dipatuk ular sawa.
Konon ada orang suka kita. Betul ke? Wallahualam.
Allah Maha Mengetahui.

Saya pernah bermimpi. Aneh. Sebab saya tak pernah alami mimpi tu.
Saya mimpi. Dalam mimpi saya tu, saya dan uncle saya seronok main kuiz kat satu gameshow ni.
Saya dan uncle saya satu team mewakili pasukan Merah. And kami menang game tu. Dapat hadiah.
Seronok, sangat seronok. Saya memang rapat dengan uncle saya tu.

Tapi. Tu semua mimpi. Saya tersentak dari tidur. Dan hari dah siang.
Saya tengok jam kat dinding. Pukul 10 pagi. Dan secara tiba-tiba.
Telefon mak saya berbunyi. Dan pada masa itu ucapan takziah terkeluar dari mulut mak saya.
Saya fikir, siapa meninggal? Saya keliru sebab masih mamai dari tidur.

Mama saya suruh saya mandi, bersiap. Nak pergi rumah aunty saya.
Mama cakap uncle saya baru meninggal tadi. Saya terkejut. Sebab saya baru je mimpi arwah.
Saya terkedu. Mimpi saya tu merupakan mimpi yg saya akan hilang uncle saya tu selamanya.
Allah Maha Pengasih. Allah Maha Penyayang.

Saya akur, kegembiraan dalam mimpi dikejutkan dengan berita sedih.
Itu yang saya alami. Dan sekarang tahun 2013.
Hampir 5 tahun arwah uncle saya di alam SANA.
Semoga dia bahagia di SANA.

Dan semua sanak saudara saya yang telah kembali ke SANA,
Semoga roh roh mereka sentiasa di bawah perlindunganNYA.
Amin.

Al-Fatihah. (:

No comments:

Post a Comment